مصاحبه مجتمع فنی گیلان سبز با جناب آقای حداد زاده، مدیر و موسس دبستان غیر دولتی پسرانه ارمغان

۱. در ابتدا خودتان را برای مخاطبین صفحه هوشمندسازی مدارس معرفی فرمایید.

بنام هستى بخش جهان پروردگار جان و خرد

محمد هادی حدادزاده کوچصفهانى هستم ،متولد ١٣١۵،بازنشسته آموزش و پرورش،٣٠ سال خدمت و بعد از آن مدیر و موسس دبستان غیر دولتی پسرانه ارمغان،۲۶ سال خدمت و جمعاً ۵۶ سال در تعلیم و تربیت فرزندان این شهر هستم و از دانش آموزان خروجى این مدرسه چند پزشک در رشت و نقاط دیگر دارم و تعدادی از عزیزان مدرسه در کشور هاى دیگر به تحصیلات عالی ادامه مى دهند

۲. چطور و از چه سالی وارد این حیطه آموزشی شدید ؟

استخدام در آموزش و پرورش و تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی، ابتدائئ و راهنمایئ،چند سال در ابتدائى و بعد تدریس در دوره اول دبیرستان دخترانه کوچصفهان درس فیزیک و شیمى معدنى و علوم ،سپس،مدیریت مدرسه راهنمایى پسرانه کوچصفهان با ١٢٠٠ نفر دانش آموز و بعد از آن آن انتقال به رشت و تدریس در مدرسه راهنمایی بیگلو و عدالت و بعد ابلاغ مدیر راه اندازی مدرسه غیر دولتی معرفت در سال ۷۱ و در سال ٧٢ مجوز راه اندازی مدرسه ارمغان را دریافت و شروع به کار کردم.

۳. مدرسه خودتان را چه سالی تاسیس کردید و در ابتدا چند کلاس بود و چه تفاوتی با امروز داشت ؟

سال ۷۲ بعد از راه اندازی ارمغان ،مدارس دو شیفت بوده و بعد به شیفت ثابت تبدیل شد.

۴. تعریف شما از مدرسه خوب چیست و اولیا در انتخاب یک مدرسه مناسب فرزند دلبندشان باید به چه نکاتی توجه کنند ؟

در یک مدرسه تمام افراد گروه در رده های مختلف آموزشی و پرورشی بسیار بسیار موثر است ،به ویژه معلمان در هر مرکز آموزشی از میان عناصر آن ،معلمان به عنوان خط مقدم و عامل تحقق بخشى اهداف آن مرکز آموزشی تلقی مى شود،و آن عامل تمرکز بخشی فراگیر است، هر مرکز آموزشی موفق خواهد بود ک بازخورد خوب و قابل رویت باشد،در این صورت مورد علاقه اولیاء خواهد بود.

۵. آرمان های مدرسه شما چیست ؟

یکى از اهداف مدرسه غیر دولتى پسرانه ارمغان ،مدیریت زمان همراه با کیفیت آموزشی و خلاقیت آن است.

که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم آمده است

١؛ یادگیری همراه با تثبیت در حافظه

٢؛آرامش خاطر این مسافران کوچک و دانشمندان بزرگ آینده

٣؛ایجاد انگیزه بر ای فراگیران در تمام دروس

۶. از چه سالی هوشمند سازی مدرسه را انجام دادید و این کار چه تفاوتی در مدرسه شما ایجاد کرده ؟

هوشمند سازى را در سال ٩٠ با یک دستگاه برد پرومتین به تعریف زیاد یکی از والدین دانش آموزان بنام آقاى صهبا که در آن شرکت کار مى کردراه اندازی شد و امروز ١٢کلاس درس ارمغان با برد هاى هوشمند در آموزش دانش آموزان به کار گرفته شده است،این امر باعث بروز هوش خلاق و همسوسازى با پیشرفت تحصیلی و جهت دهی به تدریس کامل کتابهای وزارتی و برداشت بهینه ی فراگیران و در نتیجه شرکت آنها در آزمون تیزهوشان و قبولی ۲۶ نفر در سال ۹۸ شد .

۷. در کنار تعلیم و تربیت در مدرسه چه کارهای فوق برنامه انجام می شود ؟

باید عرض کنم تمام اهداف معلم اول ،تدریس تمام موارد درسی وزارت آموزش و پرورش است،و در برنامه فوق آموزگاران تلاش مى کنند با الگوسازى و راهنمایى دانش آموزان و بنا به علاقه والدین ،فراتر آموزش ببینند،تا جوابگوى سوالات در آزمون استعداد هاى درخشان باشند و ضمناً در مسائل آداب تربیتى و احترام به حقوق دیگران و معناى هم زیستى رایاد بگیرند

مهارت هاى زندگى با اولویت یادگیرى ،با هم زیستن و تعامل و تعادل در قالب برگذارى اردو هاى یک روزه ،بازدید هاى علمى،برگذارى بازى هاى ورزشى و گروهى با محوریت هم زیستى،نقاشی و کارهاى گروهى و برگذارى کلاس هاى فوق ،انجام کار گروهى و علوم آزمایشگاهى

۸. چه تفاوتی بین معلم های امروزی ومعلم های چند دهه قبل و دانش آموزان امروزی با دانش آموزان دهه ۵۰ و ۶۰ وجود دارد ؟

اگر معلم فردی محقق باشد،معلم امروزى با دهه گذشته فرقی ندارد.بلکه تجاربی که آنها در طول ۳۰ سال به دست آوردند ،موجب موفقیت خواهد شد،زیرا معلم چه راهبرد هایى باید اتخاذ کند،که موجب جلب توجه فراگیران به مطالب درسى شود که عامل اصلى آن تمرکز بخشى فراگیران است یا چه مهارتى را بکارگیرد تاثیر آن مشاهده و یادگیرى فراگیران بیشتر شود.

تفاوت اصلی معلم هاى سال هاى قبل با امروزى در نحوه ى بکارگیرى ابزار هاى آموزشى ،الکترونیکى و بروز بودن اطلاعات مى باشد.

روش هاى مشارکتى در تدریس و استفاده از ابزار هاى آموزشى وجه تمایز قدیم و جدید.

۹. گزینش معلم در مدرسه شما از چه قرار است آیا برای دانش آموزان هم گزینه وجود دارد اگر بله به چه صورت ؟

از ابتداى سال ٧٢ تا به امروز مشکلات زیادی براى ساختن یک مرکز آموزشى،علمى و تربیتى ،وجود داشت ،هنوز هم نیمه راه آن هستیم ،در ابتدا باید بستر مدرسه عالى شود ،به دست آوردن آن رمز موفقیت است. در این صورت والدین چنین مدرسه ای راشناسایی و آن را مد نظر قرار مى دهند،در گزینش معلمان،اولویت به مدرک تحصیلی مرتبت در رشته ابتدائى ،سابقه کار در مقطع،نحوه استفاده از روش هاى تدریس گروهى و هوشمندى در استفاده از ابزار الکترونیکى و وارد بودن در نحوه کلاس دارى و مصاحبه ى حضورى ، با دانش آموزان نیز معیار مصاحبه و تست وجود دارد.

۱۰. خاطره ای از اولین روز مدرسه (هر دوره‌ای دانش آموزی ، تدریس یا مدیریت) دارید که برای همیشه جذاب باشد برای ما تعریف کنید ؟

در ابتداى استخدام من تا امروز ،تدریس در بخش ابتدائی، پسر و دختر بصورت مختلط بودند. بعد در دبیرستان دخترانه سیکل اول در درس فیزیک ،شیمی و بعد علوم و سپس مدیر مدرسه راهنمایی سعدی در کوچصفهان که ۱۲۰۰ شاگرد در رشته و بعد از انتقال به رشت دبیر راهنمایی عدالت و بیگلو بودم و بعد از یک سال مدیر راه اندازی معرفت بودم و در سال ۷۱ و ۷۲ مجوز تاسیس دبستان غیر دولتی پسرانه ارمغان را دریافت نمودم و شروع به کار کردم ، امروز آن پسران ودختران همه پدران و مادران این شهر هستند و حتی بچه های آنها در دبستان ارمغان تحصیل می کنند و ارمغان امروز چندین پزشک در شهر رشت دارد.

۱۱. در پایان ضمن تشکر از زحمات شما در این سال‌ها که برای فرزندان این مرز و بوم کشیده اید اگر مطلبی باقی مانده بفرمایید.

بهترین راه رسیدن به یک مدرسه علمی تربیتی ،عملی کردن شعار سال آن مدرسه است ،مدیریت زمان ،همراه با کیفیت و خلاقیت ،امیدواریم که اولیاء همان طور که اعتماد آموزشى و پرورشی دارند به آموزش فراتر فوق برنامه ی فراگیران به ویژه در دوره دوم ابتدائی که مو جب قبولی این عزیزان در آزمون استعداد های درخشان خواهد شد،توصیعه می گردد .

از حسن توجه تان ممنونیم.

مدیر و موسس دبستان غیر دولتى پسرانه ارمغان

به اشتراک بگذارید:

Share on email
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سایر مطالب پیشنهادی: